We zijn tegenwoordig allemaal online bezig, en dat is voor bedrijven niet anders. Maar hoe zet je de verschillende social media kanalen zo succesvol mogelijk in? Wij vertellen het je aan de hand van onderstaande tips.

Interactie is belangrijk

Met het gebruik van social media zorg je ervoor dat klanten meer betrokken kunnen raken met jouw bedrijf. Zorg er dus voor dat je de kanalen ook gebruik om in gesprek te gaan met je klanten, en niet enkel om iets te verkondigen. Op deze manier zorg je voor een positief beeld, wat ook gunstig is voor potentiële klanten. Daarnaast zorgt deze positieve instelling er ook voor dat klanten je blijven volgen en dus je posts ook zullen blijven lezen.

Winacties op social media

Grote kans dat al die like, share en winacties je de neus uitkomen, maar toch kan dit erg goed zijn voor jouw bedrijf. Hiermee kun je namelijk heel eenvoudig je doelgroep bereiken. Zorg er hierbij wel voor dat de actie duidelijk en simpel is, want anders haken veel mensen af. Ook je enthousiasme kan hieraan meewerken.

Visuele content

Het gebruiken van visuele content is momenteel heel erg populair, en dat is niet voor niks. Afbeeldingen doen het sowieso heel erg goed, zeker in het genereren van interactie. Maar ook informatieve beelden of juist foto’s van het team doen het goed. Dit zegt vaak meer over je bedrijf dan het plaatsen van hele lappen tekst. Die tekst wordt waarschijnlijk niet eens in zijn geheel gelezen.

Variatie op social media

Als laatste is het wel belangrijk dat je zorgt voor genoeg variatie op je social media kanalen. Dit geldt niet alleen voor de berichten die je plaatst, maar ook voor je foto’s, artikelen, een video of wanneer je een vraag stelt aan je publiek. Val je vaak in herhaling, dan zullen anderen dit als vervelend gaan zien en is de kans groot dat je een paar volgers minder hebt.

Lees ook: Tips voor de zakelijke vrouw

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here